Loading...
tr usd
USD
0.47%
Amerikan Doları
45,91 TRY
tr euro
EURO
-0.06%
Euro
53,42 TRY
tr chf
CHF
0.15%
İsviçre Frangı
58,48 TRY
tr jpy
JPY
0%
Japon Yeni
0,00 TRY
tr rub
RUB
0.1%
Rus Rublesi
0,64 TRY
tr cny
CNY
0.46%
Çin Yuanı
6,77 TRY
tr gbp
GBP
-0.22%
İngiliz Sterlini
61,84 TRY
tr eur-usd
EURO/USD
-0.07%
Euro Amerikan Doları
1,16 TRY
bist-100
BIST
-1.64%
Bist 100
13.662,75 TRY
gau
GR. ALTIN
-0.88%
Gram Altın
6.658,45 TRY
tr btc
BTC
0%
Bitcoin
0,00 TRY
tr eth
ETH
0%
Ethereum
0,00 TRY
tr bch
BCH
0%
Bitcoin Cash
0,00 TRY
tr xrp
XRP
0%
Ripple
0,00 TRY
tr ltc
LTC
0%
Litecoin
0,00 TRY
tr bnb
BNB
0%
Binance Coin
0,00 TRY
tr sol
SOL
0%
Solana
0,00 TRY
tr avax
AVAX
0%
Avalanche
0,00 TRY
  1. Haberler
  2. Genel
  3. 2026 Gastronomi Yılı mı, Güven Yılı mı Olmalı?

2026 Gastronomi Yılı mı, Güven Yılı mı Olmalı?

featured

2026 Gastronomi Yılı mı, Güven Yılı mı Olmalı?
Türkiye bir gastronomi cenneti…
Binlerce yıllık mutfak hafızası, coğrafi zenginlik, bereketli topraklar ve ustalıkla yoğrulmuş tarifler. Ancak bugün şu soruyu sormak zorundayız:
Ne yiyoruz ve ne kadar güvendeyiz?
2026 yılının “Gastronomi Yılı” ilan edilmesi konuşulurken, bu unvanın sadece bir tanıtım sloganı olarak kalmaması gerektiğini düşünüyorum. Gastronomi; yalnızca tabakta sunulan lezzet değildir. Gastronomi, güvenle başlayan bir yolculuktur.
Son yıllarda artan gıda tağşişleri, denetimsiz üretimler ve zehirlenme vakaları; ülkemizin gastronomi itibarı adına ciddi bir alarmdır. Turizmde marka olmaya çalışan bir ülke için bu tablo, görmezden gelinecek bir detay değildir.
Bir restoranın menüsü kadar, mutfağının disiplini de konuşulmalıdır.
Bir otelin yıldız sayısı kadar, gıda güvenliği de sorgulanmalıdır.
Gıda ile üretim yapan tüm işletmelerin; restoranların, otellerin, turizm tesislerinin sıkı ve sahada yapılan denetimlerle kontrol edilmesi artık bir tercih değil, zorunluluktur. Evrak üzerinde “var” görünen belgeler, mutfakta “yok” ise bunun bedelini toplum ödemektedir.
Eğitim meselesi ise işin temel taşıdır. Gıda ile temas eden herkesin; hijyen, gıda güvenliği, alerjen bilgisi, soğuk zincir ve ürün saklama konularında belgeli ve sürekli eğitim alması gerekir. Gastronomi emek ister ama bilinç olmadan emek, risk doğurur.
Bir diğer hayati konu da gıdanın ömrü…
Son kullanma tarihi silinmiş bir ürün, yanlış depolanmış bir et ya da kırılmış soğuk zincir; sadece bir mutfak hatası değil, insan sağlığına tehdittir.
Tağşiş yapanlara gelince…
Bu konuda artık net olunmalıdır: Sıfır tolerans.
Gıdayla oynayan, tüketiciyi aldatan, emeği kirleten hiçbir yapı gastronomi çatısı altında yer almamalıdır. İyi üreticiyi korumanın yolu, kötüyü gizlemek değil, ifşa etmektir.
Eğer 2026 gerçekten Gastronomi Yılı olacaksa; bu yıl aynı zamanda güvenin, şeffaflığın ve sorumluluğun yılı olmalıdır. Aksi halde sofralar süslenir ama vicdanlar aç kalır.
Gastronomi; kültürdür, mirastır, gelecektir.
Ama her şeyden önce insan sağlığıdır.
Chef Mehmet Kudat
Gastronomi Yazarı & Danışman Şef

2026 Gastronomi Yılı mı, Güven Yılı mı Olmalı?
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

0 Yorum

  1. 5 Ocak 2026, 12:08

    farklı konularda temel sorunlara değindiğiniz için teşekkür ederim şefim

Giriş Yap

H24 Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.