Ahmet Güneştekin:
- Yaşadığımız evren çok büyük görünse de, yaşadığımız çağ iletişim çağı, dünyayı küçücük ve her şeyi görebileceğimiz şekilde önümüze sunuyor. Dil, din, ırk, sınırlar neredeyse iç içe geçmiş durumda. Bugün için en büyük tehdit, güç ve kontrolün merkezileştirilmesi ve tekelleştirilmesidir.
- Çeşitlilik ve çokluklar bizi güçlü ve zengin kılar. Tekilleştirilmiş bir anlayış ve yönetim adalet ve barış için bir şans olmayacaktır. Çeşitlilik sarsılmaz bir güç oluşturur ve zenginleştirir. Bu zenginlik sosyal ve kültürel alanda gelişime öncülük eder. Birbirimizin diline, inancına, değerlerine saygı gösterip kabul ettiğimiz sürece güçleniriz. Bu geçen süreçte çok bedeller ödendi, insanlar öldü; işkenceler, sürgünler, zor şartlarda geçen hayatlar bunun bedelini ödeyen aileler, genç yaşta ölen insanlar, yetim kalan çocuklar ve dul kalan kadınlar.
- Dünya tarihine baktığımız zaman hiçbir ülke masum bir süreç yaşamamıştır ama sonunda barışla birlikte demokrasi ve hukuku inşa edip çağdaş dünya seviyesine gelebilmiştir.
- Bu barış sürecini önemsiyor ve çok değerli buluyorum. Bu süreçte hayatını kaybeden, bedeller ödeyen, acılar çeken herkesinısına ve yaşadıklarına bir nebze de olsa ortak olmak istiyorum.
- Bu barışı bütün kaybettiklerimize adıyoruz çünkü barış her zaman kazanımdır ve zaferdir.




