İran, Hamas’a ABD ile yaptığı görüşmelerde Gazze’deki ateşkes ihlalleri ve soykırım konusunda baskı yaptığını söyledi.
Hamas, üst düzey yetkili Bassem Naim’in Salı günü İran Dışişleri Bakanı Abbas Araghchi ile ABD-İran müzakerelerindeki son gelişmeleri ve Filistin meselesini, özellikle de Gazze’deki durumu görüşmek üzere telefon görüşmesi yaptığını açıkladı.
Naim, çerçeve anlaşmasına varılmasından dolayı İran liderliğini tebrik etti ve İran’ın ABD-İsrail saldırganlığına karşı kararlılığını övdü; ayrıca İran’ın Filistinlilere, özellikle de Gazze’deki Filistinlilere desteğinin devam etmesinin önemini vurguladı.
Hamas’a göre Araghchi, harekete verdiği destek için teşekkür etti ve İran’ın Filistin halkını ve davalarını meşru ulusal haklarına kavuşana kadar destekleme taahhüdünü yineledi.
Ayrıca, Filistinlileri korumak ve İsrail’i savaşını durdurmaya ve özellikle Gazze Şeridi’ndeki Filistin varlığını ortadan kaldırmaya zorlamak için geniş kapsamlı uluslararası siyasi eylemin önemini vurguladı.
Araghchi, Hamas’a verdiği demeçte, İran liderliğinin müzakere heyeti aracılığıyla, uluslararası forumlarda, arabulucularla ve devam eden müzakereler sırasında ABD tarafıyla “Gazze’ye yönelik devam eden Siyonist saldırganlığı, işgalin süregelen ihlallerini ve ateşkes anlaşmasına rağmen soykırımın devam etmesini” gündeme getirdiğini söyledi.
Araghchi, Tahran’ın diplomatik süreç boyunca Gazze ve İsrail’in oradaki eylemleri konusunu sürekli olarak gündeme getirdiğini belirtti.




